Responsive Joomla Templates by BlueHost Coupon

Alimente si condimente medicament in diabet

Created: Thursday, 22 October 2009 Last Updated: Thursday, 16 January 2014 Written by irina

De multe ori am auzit ca anumite alimente sunt bune la diabet si de fiecare data intrebarea care apare este: "Oare este adevarat?"

Asa ca iata o lista mai jos de alimente si condimente pentru care a fost dovedit prin studii stiintifice ca pot scadea glicemia.

 

Mai multe studii realizate de Comitetul medicilor pentru o Medicina Responsabila din SUA au aratat ca o dieta vegana cu grasimi putine, cu alimente integrale (deci fara faina alba, zahar alb) duce la scaderea in greutate, reducerea nivelului glicemiei si imbunatatirea celorlalti parametri legati de diabet de tip 2.

 

Aronia

Un fruct putin cunoscut, care este consumat mai ales sub forma de suc. Arbustul creste si in tara noastra.

Studiul realizat de medicii de la Institutul de Endocrinologie din Plovdiv, Bulgaria a aratat efectul hipoglicemic al sucului de aronia la pacientii cu diabet non-insulino dependent. In plus s-a observat si scaderea colesterolului.

 

Broccoli, conopida, varza, varza de Bruxelles

Un studiu realizat de Universitatea din Warwick a aratat ca compusi numiti sulforani continuti in broccoli si alte vegetale din familia Brassica au efecte benefice si de protectie in bolile vasculare generate de diabet.

Consumul acestor vegetale poate sa refaca celulele vaselor de sange la diabetici.

 

Varza rosie

Varza rosie amelioreaza neuropatia diabetica la sobolani, studiu realizat de Hazem A. H. Kataya and AlaaEldin A. Hamza, Department of Biology, Faculty of Science, UAE University, Al-Ain

 

Ceapa si usturoiul

Studiu biochimic al efectului hipoglicemic al cepei si usturoiului in diabetul alloxan-indus la sobolani, Department of Environmental Studies, Institute of Graduate Studies and Research, Alexandria University, Egipt

Sucul proaspat de ceapa sau de usturoi are efect antioxidant si antihiperglicemiant si in cosecinta poate reduce problemele renale sau ale ficatului cauzate de diabet.

De asemenea, un alt studiu realizat de o facultate din Coreea de Sud a relevat faptul ca ceapa are un efect benefic antitrombotic in diabet.

 

Hrisca

Extrasul din seminte de hrisca a scazut nivelul zaharului din sange cu 19% la sobolanii cu diabet, acesta este rezultatul unui studiu realizat in Canada.

Cercetatoarea dr. Carla Taylor spune: "Cu un numar de diabetici in continua crestere, incorporarea in dieta de hrisca poate sa ne aduca o modalitate sigura, usoara si sanatoasa de a scadea nivelul glucozei si de a reduce riscul complicatiilor asociate cu aceasta boala, incluzand aici problemele de inima, rinichi si nervoase".

Cercetarile legate de hrisca asupra diabetului la oameni sunt in desfasurare.

 

Coriandrul

Un studiu realizat in 1990 la Universitatea din Ulster a demonstrat efectul asupra glicemiei a unor plante considerate traditionale in tratamentul diabeticilor: frunze uscate de eucalipt, seminte de coriandru, fructe uscate de ienupar, lucerna uscata. Plantele au fost administrate in cantitati mari, atat sub forma de aliment, dar si decoct sau infuzie (in loc de apa).

Concluzia a fost ca acestea au o influenta pozitiva in diabet.

 

Fasolea mung

O fasole folosita in bucataria asiatica, cu boabe mici de culoare verde inchis.

Un studiu realizat in China a relevat efectul antidiabetic al germenilor de fasole mung si al cojii acestor boabe de fasole pentru diabetul de tip 2 la soareci. Aceste alimente, dupa ce au fost consumate timp de 5 saptamani de catre soarecii cu diabet de tip 2, au scazut nivelul glucozei din sange, plasma C-peptidele, glucagonul, colesterolul total, trigliceridele si in acelasi timp au imbunatatit toleranta la glucoza si au crescut nivelul imunoreactivitatii la insulina.

 

Scortisoara

Studii:

1) Cercetatori din Malaezia au descoperit ca scortisoara poate ajuta in diabet prin scaderea nivelului glucozei.

Dupa un studiu care a durat 3 ani la Universitatea tehnologica din Malaezia s-a demonstrat ca scortisoara are efect pozitiv in diabetul de tip 2.

2) Efectul scortisoarei asupra nivelului postprandial al glucozei din sange, golirii gastrice si satietatii la subiecti sanatosi. American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 85, No. 6, 1552-1556, June 2007. Joanna Hlebowicz, Gassan Darwiche, Ola Björgell and Lars-Olof Almér. From the Departments of Medicine and Radiology, Malmö University Hospital, University of Lund, Lund, Sweden

Concluzia acestui test a fost ca adaugarea scortisoarei in dieta scade raspunsul postprandrial al glucozei (dupa consumul unei budinci de orez la care s-au adaugat doar 6g de scortisoara nivelul glucozei din sange a fost redus).

 

3) Extractul de scortisoara previne rezistenta insulinica indusa de o dieta bogata in fructoza - Horm Metab Res. 2004 Feb;36(2):119-25.

 

4) Scortisoara imbunatateste nivelul glucozei si lipidelor la diabeticii de tip 2. - Diabetes Care. 2003 Dec;26(12):3215-8.

Obiectivul studiul a fost sa determine daca scortisoara imbunatateste nivelul glucozei din sange, al trigliceridelor, colesterolului total, colesterolului HDL si LDL la diabeticii de tip 2. Testul a fost realizat pe 60 de persoane cu diabet de tip 2, 30 de barbati si 30 de femei cu varste cuprinse intre 52.2 de ani +/- 6.32 ani. Au fost impartiti in grupe carora le-au fost administrate 1,3 sau 6 g de scortisoara in fiecare zi. Scortisoara a fost consumata timp de 40 de zile cu 20 de zile pauza. Dupa cele 40 de zile, in toate cele 3 cazuri (1g, 3g sau 6g) a scazut nivelul glucozei serice (18-29%), trigliceridelor (23-30%), colesterolului LDL (7-27%) si colesterolului total (12-26%); nivelul colesterolului HDL nu a fost modificat semnificativ.

Rezultatele acestui studiu arata ca consumul scortisoarei in dieta persoanelor cu diabet de tip 2 va reduce riscul factorilor asociati cu diabetul si bolile cardiovasculare.

 

Anghinarea (Cynara Scolymus)

Efectul hipoglicemiant si hipolipidic al Cynara Scolymus la persoanele cu diabet de tip 2 - Pakistan Journal of Nutrition 5 (2): 147-151, 2006

Studiul a fost efectuat in India pe un grup de 30 de persoane cu diabet de tip 2 cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani, pe o perioada de 90 de zile. In diferite produse de brutarie (biscuiti de diferite feluri si paine din faina de grau) a fost adaugata pudra de anghinare (5% de anghinare, ceea ce reprezenta 6 grame la reteta obisnuita). Cele 30 de persoane au fost impartite in doua grupe, la prima grupa i s-au administrat produsele de brutarie fara anghinare, iar la cea de a doua cu anghinare ( 4 anghinari la cele 90 de zile).

Rezultatele acestui studiu au aratat o reducere de 1 % a nivelului glucozei din sangele postprandial la grupa care a consumat anghinare. De asemenea s-a produs o scadere de 1% a nivelului colesterolului, trigliceridelor, LDL-ului.

De aceea acest studiu recomanda ca in diabetul de tip 2 sa se consume anghinarea in prepararea mancarii in mod obisnuit, cu efect bun hipoglicemiant si hipolipidic.

 

Studiul complet il gasiti in limba engleza la adresa de mai jos:

http://www.pjbs.org/pjnonline/fin419.pdf

 

Cicoarea (Cichorium intybus)

Efectele anti-diabetice ale Cichorium intybus la soarecii cu diabet streptozicin-indus, studiu realizat de P.N. Pushparaj, H.K. Low,  J. Manikandan, B.K.H. Tan si C.H. Tan, Singapore

Rezultatele acestui studiu au aratat ca cicoarea poate ameliora diabetul.

 

Ovazul

Peste 1400 de studii au fost realizate in aprox. 40 de ani pentru a determina efectele beta glucan-ului continut de ovaz.

 

Ceai negru

Cercetatorii chinezi de la Tianjin Key Laboratories au publicat un studiu in august 2009 in Journal of Food and Science din care rezulta ca ceaiul negru ar putea fi utilizat in controlul diabetului.

Maslinele si uleiul de masline

Studiile au aratat ca consumul de grasimi monosaturate ca uleiul de masline pot imbunatati sensibilitatea la insulina a diabeticilor, permitand corpului sa controleze natural nivelul zaharului din sange.

 

Nucile

O echipa de cercetatori americani a studiat efectul consumului de nuci din punct de vedere cardiovascular la femeile cu diabet. Studiul a fost realizat pe femei cu diabet de tip 2.

Concluzii: consumul regulat de nuci (minim 140g pe zi) sau de unt de arahide (80g pe zi) diminueaza riscul cardiovascular cu 44%.

Alte studii au aratat ca consumul de nuci diminueaza colesterolul rau LDL si colesterolul total.

 

Iaurtul de soia

Iaurtul de soia poate ajuta la controlul diabetului de tip 2 si al hipertensiunii arteriale conform unui studiu al cercetatorilor americani de la Universitatea Massachusetts Amherst.

Hits: 8327